Saturday 16 April 2016

1 • Reading list


Ik vind lezen een prachtig iets. Je verstand op nul zetten en door middel van letters, woorden en zinnen een verhaal in je hoofd vormen. Ik kan urenlang op de bank, met een warme kop thee, opgekruld zitten met een goed boek. En achteraf tegen iedereen zeggen hoe leuk lezen wel niet is. Het is gewoon fijn, lekker wegdromen naar een andere wereld, een wereld die niet bestaat, maar als je leest weer even wel. En omdat ik lees, vind ik schrijven waarschijnlijk ook zo leuk.

Ik heb een "to read" lijstje samengesteld met alle boeken die ik heel graag nog wil lezen.


s i l b e r  3


Om te beginnen met Silber 3. Ja, 1 en 2 waren geweldig. Ik heb al eerder over deze boeken en schrijfster verteld, namelijk hier, maar het blijft gewoon zo leuk. Momenteel heb ik al een kwart van dit boek uit en het is zo verschrikkelijk leuk. Silber gaat over Olivia, die naar Londen verhuisd en hier te maken krijgt met een spannende droomwereld.

e l e a n o r  &  p a r k

Ik heb absoluut geen idee waar dit over gaat, maar alles lijkt me zo schattig. Misschien praat ik er nadat ik het boek gelezen heb wel anders over, maar het lijkt me nu in ieder geval een heel leuk boek.

s c o r c h  t r i a l s

Ik heb de film gezien (ja, stoute ik. eigenlijk eerst het boek dan de film!) en die was ongelooflijk gaaf. Dit is trouwens het tweede boek uit the Maze Runner serie, wat ik ook een mooi boek vond. Het ligt in hetzelfde genre als Divergent en the Hunger Games en die boeken heb ik ook een soort van verslonden.



t h e  c r o w n

Het aller-aller-aller laatste boek van de Selectie serie (alweer een deel uit een serie? ja, ik moet er echt veel uitlezen). In de Selectie gaat het over America, de eerste drie boeken gaan over haar, maar in de laatste drie boeken over Eadlyn, haar dochter. En dit is (als het goed is) het laatste boek dat over Eadlyn gaat. Dit boek komt in het engels op 3 mei uit.

p e r c y  j a c k s o n

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met deze serie, maar ik heb nooit verder gelezen dan boek 3, helaas. Deze boeken gaan over Percy en hij is een halfgod, hierdoor beleefd hij allemaal spannende avonturen. Het is echt heel grappig en ook interessant. Je leert ondertussen meteen iets over de Griekse mythologie. 

n e v e r  l e t  m e  g o

Van dit boek is ook een film gemaakt, die ik inmiddels twee keer heb gezien. Het is zo'n ongelooflijk meeslepend verhaal en ik ben heel erg benieuwd hoe dit boek geschreven is, want de film was in ieder geval erg mooi, maar wel heel zielig.


l e g e n d

Een vriendin van mij heeft me dit boek aangeraden, zij was er in ieder geval erg enthousiast over. En op zich hebben we best wel dezelfde smaak op het gebied van boeken.

t h e  f e l l o w s h i p  o f  t h e  r i n g

Ik neem aan dat jullie dit boek wel kennen, maar ik zelf heb nog nooit een van deze boeken gelezen. Ik ben erg nieuwsgierig naar het verhaal en zou daarom graag dit boek nog eens willen lezen (en daarna de film kijken).

Zijn er nog boeken die jij graag zou willen lezen of mij aan wilt bevelen?

xxx

6 comments :

  1. Ik hou zelf ook heel erg van lezen! Eleanor & Park heb ik gelezen, is wel een aanrader :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk! En bedankt, ik ben erg benieuwd!

      Delete
  2. Eleanor & Park is echt een van mijn favoriete boeken, zeker een aanrader! Mooie foto's heb je bij dit artikel gemaakt!
    Liefs,

    Chantal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Chantal!! Dat is echt super fijn om te horen en ik kan ineens niet wachten om Eleanor & Park te lezen ;)
      xxx

      Delete
  3. leuk berichtje! Ik spreek telkens weer met mezelf af om boeken te gaan lezen,
    aangezien ik dit nooit doe. Ik houd er niet zo van maar als ik het doe geeft het mij veel rust.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misschien hou je wat meer van makkelijkere boeken? Zoals Girl Online? Kijk maar! Ik hoop dat je een leuk boek vind waar je lekker mee weg kan dromen :)
      xxx

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10