Friday 19 August 2016

travel • spain diaries pt. 2

                                                                                                                       spain diaries '16 - week 2 //
De eerste diary nog niet gezien? Klik hier!

Maandag stond er een marktje op ons te wachten. Het gebruikelijke: voetbalshirts, goedkope tasjes en namaak zonnebrillen. Het leukste vind ik de kraampjes waar ze eten verkopen, omdat hier een beetje de plaatselijke dingetjes verkocht worden, zoals churros (waar mijn broertje een hele zak van op heeft) en nootjes. We struinden een beetje rond en op een gegeven moment was het tijd om te gaan, vanwege de zon die ons tussen de marktkraampjes verhitte. Nog even snel wat halen bij de supermercado en dan weer terug naar het huisje.



19 juli '16 - Rond 12 uur 's middags besloten we een roadtrip te maken. Als eerste bezochten we Gata (de eerste twee foto's hierboven), een kleurrijk plaatsje met heel veel winkeltjes waar ze rieten spullen verkopen. Manden, tassen... Noem maar op. Maar niet veel later zaten we alweer in de auto op weg naar het volgende plaatsje.

Dit stadje is wel een van mijn favorieten van deze vakantie. Met prachtige witte huizen en een uitzicht waar je u tegen zegt. Ik heb het over Altea. Altea is een van de mooiste steden die ik ooit bezocht heb. We klommen omhoog door smalle straatjes gevuld met de mooiste huisjes en bloemen die de muren vulden. Ook werden er veel kunstwerken tentoongesteld hier en daar. We stopten even om van het uitzicht te genieten, boven op de berg, waar je uitkijkt over het strand en de fonkelende blauwe zee. Ik maakte wat foto's en we gingen weer verder op stap. Uiteindelijk kwamen we uit op een gezellig pleintje, waar het druk was van de mensen en obers een een zachte melodie door de straten vloog. We besloten ergens te gaan zitten en ik heb (alweer) pizza op. Daar zaten we tot de zon achter de zee verdween en toen reden we terug naar huis, vermoeid van al het lopen.


Tegen het einde van de week gingen we naar Oliva om te kijken naar het jaarlijkse optreden dat er werd gegeven. Er was een parade, net zo eentje als in Dénia, en later werd er een soort toneelstuk opgevoerd over de strijd tussen de twee groepen die er vroeger leefden. Ook hadden ze geweren met buskruit, die ze een half uur lang (ik herhaal, een half uur lang) af lieten gaan. Hier na zat ik helemaal onder het buskruit en mijn oren deden zeer.

Wat het allemaal goed maakte was het ijsje dat we achteraf op hadden.


"Over het adembenemende uitzicht" had ik dit deel van de post genoemd. Op de foto's kun je er niet veel van zien, maar denk je dit in: aan de strakke horizon een hemelblauwe zee, palmbomen die meewiegen met de wind en witte huisjes zo ver als je kunt kijken. Alles past bij elkaar en geeft het beeld dat ik heb van Spanje perfect weer. 

xxx

Volgende keer: Valencia!

7 comments :

  1. Oh waaauw, die foto's, zo mooi! Mij lijkt het ook leuk om eens naar Spanje te gaan, maar ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren. En ik kan geen Spaans dus dat wordt moeilijk :P In Frankrijk bijvoorbeeld kan ik me nog wel redden, haha. (ook niet helemaal eigenlijk: Mijn uitspraak is niet echt goed en ik sprak "un petit peu" blijkbaar nogal vreemd uit, dus dat heb ik de hele week moeten aanhoren van die Franse jongens, lol. Verder waren ze dan weer wel verbaasd dat ik ze zo vaak verstond)

    Ik ben trouwens benieuwd naar je artikel over Valencia!

    Liefs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En trouwens: CHURROS! Alleen al daarvoor zou ik naar Spanje willen :D

      Delete
    2. Hihi, wat lief van je! (En wat een grappig verhaal haha) xxx

      Delete
  2. Wat ziet het er een mooie plek uit en jij hebt heel mooie foto's gemaakt!

    ReplyDelete
  3. Waaauw! Wat een mooie foto's! Echt heel gaaf,, hoe bewerk je je foto's? Liefss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel!! Ik bewerk ze met vsco cam xxx

      Delete

thank you for visiting my blog! & it's so sweet of you to leave a message!

01 09 10